Etiketter

Arg Age (3) Böcker (5) Film (7) Fotboll (2) Huset (44) Hälsa (34) Hästarna (20) Mat (5) Musik (4) Party (11) Prinsen (27) Shopping (18) Trädgård (2) TV (3) Utflykter (9) Vardagsdravvel (220)

fredag 24 januari 2014

Storhäst


När lillkillen o jag var klara här hemma imorse åkte vi upp till syrrans häst som jag skulle rida idag.
Inte varje dag man rider storhöst längre. 
Gick faktiskt helt ok. Bättre för varje gång jag rider sis vita springare. När jag värmde upp i skritt, trav och galopp kändes han mycket fin emellanåt. Sen skulle jag rida en övning med skänkelvikningar, cavaletti och lite galopparbete över ett kryss. Då tog ryttarens ork slut sakta men säkert så gick lite halvdant. Avslutade med en liten 3-hinders bana. Kändes att man är lite ringrostig i hoppningen. 

Väldans kul var det i varje fall. Tack bästa sis för lånet och hjälpen. 

Inga kommentarer: