Etiketter

Arg Age (3) Böcker (5) Film (7) Fotboll (2) Huset (44) Hälsa (34) Hästarna (20) Mat (5) Musik (4) Party (11) Prinsen (27) Shopping (18) Trädgård (2) TV (3) Utflykter (9) Vardagsdravvel (220)

tisdag 21 januari 2014

Övning ger färdighet

Idag har jag arbetat Skima lösgörande från backen. M arbetade en annan häst samtidigt så jag kunde kolla och få tips och råd få detta är något jag inte gjort så mycket innan. Mest blivit longeringen och någon gång för länge sen tömkörning från backen. 
Synd jag inte har tid och möjlighet att åka och rida imorgon, hade varit kul att känna på henne då hon kändes väldigt fin på slutet. M arbetade Skima lite först, så började jag lite med den andra hästen. Det var bra för då kunde hon berätta lite om vad Skima behöver och vad hon tyckte var extra svårt. Ska arbeta henne mer från marken framöver och förhoppningsvis få mer kläm på det. 

Inga kommentarer: