Etiketter

Arg Age (3) Böcker (5) Film (7) Fotboll (2) Huset (44) Hälsa (34) Hästarna (20) Mat (5) Musik (4) Party (11) Prinsen (27) Shopping (18) Trädgård (2) TV (3) Utflykter (9) Vardagsdravvel (220)

onsdag 9 mars 2011

Skaka rumpan stumpan!

Ikväll har jag tillsammans med ett gäng kollegor testat på Zumba. Jag var väldigt nyfiken innan då jag från flera håll hört att det skulle vara superkul.
Oh visst var det kul men svårt. Jag hade og ändå lite fördel av att jag gått en del på Friskis och på step. Fick ihop de mesta stegen men fick hoppa över armarna ibland. Musiken var superskön och man kände verkligen för att dansa med.
Dock känner jag med inte så bekväm med "rump"- och "bröstskakningarna". Jobbigt att se sej själv i spegeln hela tiden med när man ser ut som en sladdrig rund bulle, bara pärlsockret på toppen som saknades.
Men vad skönt det var att träna igen! Fler Zumba pass kan det nog bli. Fler träningspass ska det definitivt bli!

Inga kommentarer: