Etiketter

Arg Age (3) Böcker (5) Film (7) Fotboll (2) Huset (44) Hälsa (34) Hästarna (20) Mat (5) Musik (4) Party (11) Prinsen (27) Shopping (18) Trädgård (2) TV (3) Utflykter (9) Vardagsdravvel (220)

torsdag 21 februari 2013

Helt slut

Jag klarade hela dagen och kvällen igår utan några större problem. Hade ett par besök under dagen. Skönt att få prata av sig lite.

Det enda problemet just nu är att jag inte kan få min lilla prins att sova knappt på dagarna. Idag testar jag att göra det lite mer ljudligt här hemma för att se om de hjälper. Högre volym på tvn bland annat! Man behöver ju sova nån tupplur på dagen när man är så liten.

3 kommentarer:

Louise sa...

Absolut en tupplur behövs när de är små. Kan du koppla samman när han sover som bäst? Mina barn har oftast somnat vid bröstet eller i vagnen. De gillade att somna trångt. Testa med att rulla ihop en filt alt täcke på varje sida i sängen. Då känner han inte att sängen är så stor och vid.

Louise sa...

Du hade visst redan testat de men låter du han ligga på magen? Det gör så att tarmarna får massage ifall det kör i magen på honom. Det kan ju vara en anledning till att han har svårt att komma till ro. Han känner ju även av ifall du blir stressad över situationen.

Louise sa...

Ja det är lättare sagt än gjort. Man stressar upp sig i början med de små. Lycka till och försök håll stressen i schakt.