Etiketter

Arg Age (3) Böcker (5) Film (7) Fotboll (2) Huset (44) Hälsa (34) Hästarna (20) Mat (5) Musik (4) Party (11) Prinsen (27) Shopping (18) Trädgård (2) TV (3) Utflykter (9) Vardagsdravvel (220)

onsdag 11 maj 2011

Överum - IKTS

Igår var det dags för oss att följa med vårt Tuna Södra till Överum för att hejja på dem!

Först hejjade vi på ganska bra syrran och jag men när det började rinna iväg så tappade vi suget.

Resultatet i matchen blev 9-1 till Överum så vi var inga lyckliga fans igår direkt. Första gången som jag nästan skämdes över att vara en Södra supporter. Inte för att vi förlorade så stort utan för att vi inte visade en enda gnutta vilja under hela matchen!


1-0 22min

2-0 26min

3-0 31 min

4-0 40min

5-0 51min

6-0 59min

7-0 70min

8-0 75min

9-0 78min

9-1 85min (Gjort av Fredde Adolfsson)



Matchens bästa spelare:

Överum - Joel Gullqvist

Söda - Frasse (trots så många mål var det inte många som Frasse behöver ta på sej!)



Plus + och Minus -


+ Bra speakerssystem och bra speaker

+ bra innehåll i kiosken

+ fin omgivning kring planen

+ Fiskarn var på plats

+ Talade om resultatet i de andra matcherna som spelades samtidigt

+ Bollkallar

+Bra läktare. Kanon överblick från "berget" och skönt med soffa med ryggstöd

+ Södra gjorde det snyggaste målet


- Vi som bortapublik blev sedda på som att vi vore aliens. Kanske inte kommer så mycket bortapublik till Överum?

- Dåligt bemötande

-Loj kioskpersonal

-Segt Tuna Södra

-inget matchprogram

-planen var halvtaskig med gropar och upptrampad

-förpestad luft ( många rökare)

- ej barnvänlig publik (mycket svordomar)

- osäker domare


Analys:

"Det var som att vi(Tuna Södra) var som en som ligger på operationsbordet och blöder genom fler hål och det går inte att få det att sluta"

1 kommentar:

systra di sa...

mycket bra analys sis! :)